Wednesday, March 26, 2014

گزارش از به صدا در آمدن زنگ لیسهء خصوصی رهنورد نور

گزارش از جشن روز نخستینِ سال تعلیمیء جدید؛ لیسه خصوصی رهنورد نور
عزیزالله مهدی


5 حمل سال جاری، چهارمین سال تعلیمی لیسه خصوصی رهنورد نور تحت عنوان (جشنواره بهار صلح) به پیشواز سال تعلیمی 1393 لیسه خصوصی رهنورد نور و آغاز فصل بهار به حضور والدین، آمر و پر سونل آمریت معارف، آمر و اعضای نظارت تعلیمی، آمر لیسه نسوان، قومندان امنیه، آمر امنیت، مقامات دولتی و صد ها اشتراک کننده از زن و مرد، در مرکز ولسوالی لعل وسرجنگل در تعمیر مکتب رهنورد نور جشن گرفته شد.
محفل با تلاوت از قرآن شریف آغاز شده بعد از اجرای سرود ملی، آهنگ بهاری توسط محمد حسین احمدی "سینا" نواخته شد و سپس صدیقه متعلم صنف پنجم ضمن تبریکی سال تعلیمی دست کودکانه اش را بالانموده گفت: خداوندا در وطن عزیز ما افغانستان صلح و آرامش، رفا و آسایش بر قرار بدار تا ما چون نیلو فر و عمر رگبار گلوله ها نباشیم.


ارایه پلان تعلیمی سال 1393 و تقاضای همکاری از والدین و معارف توسط خودم عزیزالله مدیر مسئول لیسه رهنورد نور و صحبت توسط آمر معارف سید علی آقای مشفق پیرامون معارف لعل و زحمات شایان مسئولین لیسه رهنورد نور در قسمت بهبود وضعیت تعلیمی و تربیتی در مرکز لعل صورت گرفته ضمن تائید تقریبا 50% مصارف اضافی در لیسه رهنورد نور، از مردم تقاضا کردند تا بخاطر فردای بهتر فرزندان شان در لیسه رهنورد نور هزینه کند.


بعد از نواختن زنگ مکتب بیرق سبز معارف به اهتزاز در آمده برنامه با اجرای دمبوده توسط محمد حسین احمدی"سینا، امیر "حیدری، نجیب الله و حسن "لعلوال" آواز خوانای محلی با ارایه پارچه های بهاری و میهنی ادامه یافته پارچه تمثیلی انتخابات راجع به اهمیت انتخابات، مسئولیت پذیری برای رای دهی به نمایش گذاشته شده مردم را با تمثیل شان تشویق به سهم گری در انتخابات کردند.
این اولین برنامه تفریحی به ابتکار مسئولین لیسه رهنورد نور به با ور اکثریت بی سابقه بوده، سرور و خوشحالی زیادی را در آغاز سال نو برای مردم به همرا داشت.


No comments:

Post a Comment